zaterdag 14 september 2013

Easy Street

Vorig jaar november ging ik enthousiast van start met de mysterie van Bonnie Hunter, Easy Street. Ik koos ervoor om hem niet in dezelfde kleuren als Bonnie's quilt te naaien, maar lapjes uit mijn eigen voorraad te gebruiken (met wat aanvulling uit de winkel, haha, je moet natuurlijk wel genoeg afwisseling hebben). Dat werd, naast de neutralen, grijs, turquoisegroen, aubergine (bruin/paars) en roze. Dat roze lag al een hele tijd in de kast, en werd eigenlijk nooit gebruikt, dus nu was het tijd om het mes erin te zetten. Het is wel een beetje gaan overheersen, omdat het niet in kleine stukjes werd gesneden, maar ik vierkanten van 3.5 inch, maar evengoed is het een leuke quilt geworden, die DD graag op haar bed ziet liggen. Werk aan de winkel dus! Een nieuw project...


 
 
 
Ik vond het heel lastig om een geschikt patroon te vinden wat ik kon quilten en om de hele quilt te meanderen leek me ook zo saai. Van de week vond ik een leuk quiltpatroon op papier achter in de kast, gekocht bij het quiltmuseum in York. Het past precies op de blokken, YES! Je kan het helaas niet rechtstreeks overtrekken op de quilt, maar wel op theezakjespapier, vandaar dat ik over de getekende lijnen van het papier aan het quilten ben. Dat ging helemaal prima, het nadeel is wel dat je straks al dat papier er weer af moet peuteren, gelukkig scheurt het wel gemakkelijk. Wordt vervolgd....
 
Groeten, Elni Langeveld

2 opmerkingen:

  1. Hoi Elni,

    Wat leuk dat je een blog bent begonnen, ik ga meteen volger worden!
    Heel hartelijk welkom in blogland en veel plezier met bloggen!
    Groeten,
    Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hartstikke mooi quiltpatroon! Dat staat zeker prachtig op de grote Easy Streef blokken.
    En dat papier krijg je er vast wel goed af. Kom maar snel weer eens kijken.....
    Zwaai, Ria

    BeantwoordenVerwijderen