zondag 29 september 2013

SPIN

Overal zie ik spinnen, grote, kleintjes, buiten, in prachtig geweven webben, of binnen, wegkruipend voor de stofzuiger.
Tijd om mijn herfstquiltje te voorschijn te halen. Het enige wat erop mist is: een spin. Dat idee heb ik al een hele tijd, en gister toen ik met DD en DMIL in het winkelcentrum was, zag ik hem: MIJN SPIN.

 
 
Een grote, enge, harige, zwart met groene spin, met rode oogjes, brrrr, je zou er bang van worden. Maar gelukkig zie je meteen dat hij echt nep is. Hij is zo groot als mijn hand...

 
Een paar jaar geleden deed ik een workshop 'snelle driehoekjes' bij Wil Schneider en daar maakten we drie verschillende maten HST (half square triangles, twee driehoeken in een vierkant) en QST (quarter square triangles, vier driehoeken in een vierkant). Thuisgekomen zat ik dus met een stapel losse blokjes, dat vond ik jammer. Dus heb ik ze willekeurig aan elkaar gezet, een randje er om gemaakt en wat herfstblaadjes in de rand geappliqueerd. En om het helemaal 'herfst" te maken, heb ik er een spinnenweb in gequilt.
 


De foto is een beetje wazig, hij is zonder flits genomen. Met flits lukte beter, maar dan werd de foto zo heel erg geel, kijk maar:

 
 
Die spin maakt het wel helemaal af, vind je niet?!
 
Nou maar hopen dat ik geen levende broertjes of zusjes van dit monster tegenkom deze herfst, brrrr, moet er niet aan denken!
 
Fijne dag, groeten, Elni Langeveld


 
 

 
 
 





2 opmerkingen:

  1. Hij komt goed tot zijn recht zo, maar het zijn nog steeds niet mijn vriendjes.

    Groetjes,
    Marga♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo, een hele mooie Quilt is dat, leuk om inderdaad zo met spin op te hangen!

    BeantwoordenVerwijderen