donderdag 10 oktober 2013

Restjes

In een vorig berichtje liet ik al eens een hele stapel kleine stukjes stof zien, die overblijven als alle stof bijna op is. En daar kan je nog zulke leuke dingen mee doen. Ik spaar zelfs de kleinste stukjes nog, want die kan ik kwijt in dit leuke pineapple blok.


Dit is een patroon uit het boek 'string fling' van Bonnie Hunter. Eén blokje is (als ze straks aan elkaar genaaid zijn) 5 inch (12.5 cm) in het vierkant en er zitten 45 stukjes in!!!

Ik heb er geen haast mee. Af en toe een blokje tussendoor, dan blijft het leuk. Ik heb er nu 40 af en voor een hele quilt heb ik er minstens 150 nodig.

Er zijn natuurlijk ook nog andere dingen die gedaan moeten worden. Ik ben ook nog bezig met de voorbereidingen van de workshop die ik ga geven van de Jelly Roll Quilt (klik) bij het Quiltpalace. Maar dat heeft nu ook niet meer zo'n haast, want de workshop is verzet. In plaats van volgende week is hij nu op donderdag 12 december! Dat kwam uiteindelijk beter uit. Leuk, ik heb er nu al zin in!

 
Ik had zelf ook nog een jelly roll in de kast liggen en om alles goed voor te bereiden, heb ik besloten het patroon nogmaals zelf te maken en ondertussen de beschrijving en technieken neer te pennen. Het schiet al aardig op.

 
Zo te zien kan ik wel weer eens een nieuwe hoes om mijn strijkplank doen ;)


 
Snijden, naaien, strijken...
 

Tot je een doosje vol stukjes hebt. Tja.. en die moeten dan weer aan elkaar.

Wordt vervolgd.....

Groeten, Elni Langeveld
 

3 opmerkingen:

  1. Wat ben je al ver met je pine-appeltjes!!!! Ik moet die van mij ook eens tellen...... (isnatuurlijkgeenwedstrijdje...;) ....).
    En je Jelly-Roll heb ik echt zin in! Even overleggen.....
    Groetjes, Ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. p.s. ...ik zie toch echt fellere kleurtjes in je ananasjes......of ligt dat aan mijn laptopje..... ;)

    BeantwoordenVerwijderen