donderdag 24 oktober 2013

Voorpret

Gisteren kwam mijn vriendin om samen een quilt van haar te dubbelen. Dat doen we meestal samen d.m.v. vier beklede latten, vier lijmklemmen, een hele hoop spelden en meters rijgdraad. Na wat tegenslag is de quilt helemaal doorgeregen en kan hij gequilt gaan worden. Kijk wie het gevaarte in de kamer ook wel interessant vond:


Sam!!! Gelukkig lag hij in een hoekje en niet in het midden, moet er niet aan denken dat de mooi strakgetrokken top door was gaan hangen als een hangmatje.... brrr.....

En.... later op de dag..... de onthulling van de naam, het kleurenschema en de hoeveelheden van de mysterie van Bonnie Hunter!!
Quiltville


 De quilt gaat Celtic Solstice heten. Tja, dat celtic snap ik nog wel, Bonnie is in juni in Ierland geweest, maar wat solstice betekend?? Dat zoeken we op! Het betekent zonnewende, m.a.w. de langste en de kortste dag van het jaar. Ze vond dat wel passend, omdat ze tijdens de langste dag in Ierland was, en, nu in december, werken we tijdens de kortste dag aan deze mysterie. Leuk gevonden.

Ik heb de afgelopen twee jaar meegedaan met de mysterie en ik vind het erg leuk om te doen. Je krijgt elke week een nieuwe 'opdracht' waar je dan een week over kan doen. Na een aantal weken heb je alle stukjes van de puzzel en kan hij in elkaar gezet gaan worden. Hoewel je dan al een aardig idee hebt, is het uiteindelijke resultaat toch altijd nog verrassend. Hier is een foto van mijn Orca Bay, de mysterie van 2011.  



 Hij 'woont' ondertussen niet meer hier, maar bij mijn zwager en schoonzusje. Vorig jaar was de Easy Street aan de beurt, die ben ik momenteel aan het quilten.

Nou kies ik meestal andere kleuren dan Bonnie voor haar quilt en dat ga ik deze keer ook zeker doen.

Hier is haar kleurenschema:

CelticSolstice 009
 
Het betreft de kleuren van de vlag van Ierland, met daaraan toegevoegd het blauw voor de lucht en water en geel voor de veldbloemen en de zon. Met natuurlijk een neutrale achtergrond kleur.

Nu heb ik niet veel geel en oranje, dus ik moet maar eens gaan spitten tussen mijn lapjes om te zien wat het voor mij gaat worden dit jaar! Voorpret!!! De eerste clou komt (pas) 29 november on line. Tot die tijd zal mijn kleurenschema nog wel eens wisselen, vermoed ik, haha! Haar quilts zijn (bijna) altijd scrappy, dus veel verschillende lapjes van elke kleur is het leukst.

Wil je ook meedoen? Hier kan je haar verhaal teruglezen.

Wordt vervolgd, wordt vervolgd.....

Fijne dag, Elni
 
 


1 opmerking:

  1. Ik ben zeer benieuwd wat de mysterie dit jaar gaat worden!
    En die kat van jou is zóóóóó herkenbaar!! Waarom moeten die beesten altijd overal op liggen waar jij druk mee bent?

    Groeten,
    Gerda


    BeantwoordenVerwijderen